نکات آموزشی

کتونی مناسب برای پیاده روی چه ویژگی هایی دارد؟

کتونی مناسب پیاده روی

اغلب ما یک جفت کفش ورزشی راحت داریم که برای هر فعالیتی از آن استفاده می کنیم ، برای دویدن، پیاده روی حتی کوه پیمایی یا خرید از سوپر مارکت محله. با اینکه راحتی کفشتان باعث شده بتوانید از آن در هر مکان و فعالیتی استفاده کنید دلیل نمی شود که استانداردهای لازم و صلاحیت مورد نیاز را برای استفاده در انواع موقعیت ها داشته باشد . اگر به سلامت پا یا همان قلب دوم بدن خود اهمیت می دهید نیاز است برای هر فعالیت خود به تفکیک و جداگانه از کفش هایی خاص و متناسب با آن کار استفاده کنید.پیشنهاد می کنم هنگام خواندن این مقاله راحت ترین کتونی خود را جلوی دست قرار دهید تا باهم استانداردهای لازم آن را بررسی کنیم .

خرید عمده کتونی

8 راز ناگفته درباره انتخاب کفش مناسب پیاده روی

  1. اگر اولین باری است که کفش را به پایتان می کنید و احساس راحتی ندارید بدون معطلی کفش را از پایتان دربیاورید زیرا این کفش مناسب شما نیست. ممکن است گاهی در هنگام خرید کفش با اغراق و سخن های فروشندگان به شما تلقین شود که کفشی که در پایتان است به دلیل تازگی و نو بودن زیاد بصورت طبیعی و نرمال خشک و سفت است اما این نکته را فراموش نکنید که اگر در همان لحظه اول به پا کردن کفش احساس راحتی نکردید کفش مناسبی برای پیاده روی نیست. بنابراین اگر دور زدن سریع در اطراف فروشگاه پای شما را آزرده می کند تصور کنید چندین متر بصورت مداوم و با سرعت بیشتری راه رفتن چه آسیب هایی به پاهای شما وارد خواهدکرد.
  2. پاهای شما باید فضای مناسبی در کفش داشته باشد، با به پا کردن کفش خود نباید احساس شل و جدا بودن کفش را در پاهایتان کنید و همزمان احساس تنگی بیش از حد هم می تواند علامت هشداری برای عدم تناسب کفش با پایتان باشد. از مهم ترین نکته هایی که برای اندازه بودن کفش باید به آن توجه کنید اندازه بودن پنجه کفش است، انگشتان پای شما باید فضای کافی برای تکان دادن در کفش را داشته باشد اما نه حرکت خیلی آزادانه فقط مطمئن شوید که بین انگشت شست پا و جلوی کفش حدود یک سانت و بیست میلی متر فاصله داشته باشد.همچنین افرادی که پنجه پهنی دارند باید درخرید کفش دقت زیادی کنند و از کفش های پنجه پهن استفاده کنند.
  3. ضخامت و نوع جورابی که می خواهید با کفش مورد نظر بپوشید در سایز شدن و راحتی کفش شما بسیار تاثیر گذار است بنابراین سعی کنید هنگام خرید همان نوع جورابی که برای پیاده روی استفاده می کنید را به پا داشته باشید.
  4. تطابق پذیری بالای قوس کف پا با کفش را فراموش نکنید. قوس پای شما با تغییر شکل پا در حین حرکت از شکلی به شکلی دیگر تغییر می کند بنابراین کفشی که از این تغییر شکل پا پیروی می کند و پای شما را در راه رفتن با تغییر شکل خود همراهی می کند کفش مناسبی محسوب می شود.
  5. کفه کفش از سه قسمت اصلی تقسیم می شود:قسمت داخلی که بیشترین تماس با پا را دارد باید جنسش به گونه ای باشد که کمترین آسیب را به پا وارد کند و حساسیت های ممکن را تا حد امکان کاهش دهد.  قسمت میانی که معمولا از فوم ،هوا یا ژل ساخته شده است این بخش به جذب ضربه های وارد شده به کفش شما هنگام برخورد کفش به زمین و کاهش فشار های وارده به پا کمک می کند. قسمت بیرونی کفه باید کشش و انعطاف پذیری کافی را داشته باشد این قسمت بطور طبیعی به پای شما کمک می کند فاصله لازم را از زمین بگیرد.
  6. پاشنه یک کفش باید با محکم گرفتن پشت پا از هر دو تاندون آشیل و مچ پا محافظت کند .اگر کتونی مورد نظرتان از مچ پا و کفه پایتان به اندازه کافی حفاظت نکند خطرپیچ خوردگی و آسیب دیدگی پا بسیار محتمل خواهد بود.
  7. بعد از پیاده روی و استفاده از کفش به اندازه 500 تا 600 کیلومتر نوبت به تعویض آن می‌رسد و استفاد بیشتر از آن ممکن است آسیب هایی جدی به سلامت فیزیکی و حتی روحی شما وارد کند.
  8. جنس پارچه کتونی باید از پارچه خاصی باشد تا جریان هوا را براحتی عبور دهد و از گرم شدن بیش از حد پا جلوگیری کند چراکه در زمان پیاده روی به علت افزایش جریان خون در پاها گرمای بیشتری ایجاد می شود.

اگر شما از آن دسته از فروشندگان کفش و کتونی هستید که سلامت مشتریان اهمیت بالایی برای شما دارد بنابراین انتخاب و خرید عمده از تولید کننده ای که مطمئن باشید با تمام دقت و کیفیت این استانداردها را رعایت می کند برایتان مهم خواهد بود. تولیدی کتونی زیتون از جمله مرجع های معتبر برای خرید عمده کتونی در ایران می‌باشد که به دلیل رعایت استانداردهای جهانی به یکی از صادرکنندگان و پخش کنندگان عمده کتونی در کشورهای خاورمیانه تبدیل شده است.

تفاوت کفش مناسب پیاده روی و دویدن در چیست؟

به علت تفاوت زیاد بیومکانیک پا در زمان راه رفتن با دویدن لازم است اگر بصورت حرفه ای مشغول به پیاده روی و دویدن هستید کفش مخصوص آن را تهیه کنید. برای مثال هنگام راه رفتن معمولا پاشنه پای شما به زمین برخورد می کند اما در زمان دویدن معمولا جایی بین پاشنه و میانه پا به زمین می خورد. کفش های مخصوص دویدن نیاز به کفی سفت تر و پاشنه بلندتری دارند اما کفش های پیاده روی نرم تر و سبک تر می باشند. بصورت کلی برخی تفاوت های این دونوع از کفش ها پیامدهای زیادی روی نوع دویدن و پیاده روی شما ندارند.

سه شاخصه مهم انتخاب کفش مناسب پیاده روی

انعطاف پذیری: برای تشخیص نرمی و انعطاف پذیری کفش آن را خم کنید و بچرخانید اگر ترک برداشت به این معنا است که انعطاف پذیری لازم را ندارد . برای درک بهتر این مسئله به این نکته دقت کنید که وقتی از پله ها بالا می روید پاشنه تا پنجه شما دچار چرخش های متفاوتی می شود که اگر کفش شما این چرخش را رعایت نکند و در برابر انعطاف ایجاد شده مقاومت کند پای شما آسیب دیده و شما با مشکلات بی حسی انگشتان و درد ساق پا مواجه می شوید.

سبک وزن بودن : مهم ترین فاکتور برای داشتن یک پیاده روی طولانی و راحت سبک وزن بودن کفش می باشد ، سبکی کفش به سرعت شما در زمان پیاده روی هم کمک زیادی می‌کند.

ارتفاع زیره کفش: ارتفاع کفش پیاده روی نباید از حد مشخصی کوتاه تر یا بلندتر باشد. زیره بیشتر از یک سانت و نیم و خیلی تخت به ستون فقرات و حتی به بینایی شما آسیب های جدی و خطرناکی در طولانی مدت وارد می کند.

سخن پایانی

داشتن برندی که بتوانید به انتخاب هایش اعتماد کنید و خرید های خود را به آن بسپارید به شما در حفظ سلامت فیزیکی و شادابی خود در حین ورزش و فعالیت های فیزیکی کمک بسزایی خواهد کرد.

 تولیدی زیتون تولید کننده انواع صندل ، کتونی و دمپایی با هدف جلب نظر و رضایت مشتریان و افزایش اعتبار می‌باشد . شما عزیزان اگر قصد خرید عمده کتونی با مناسب ترین قیمت و کیفیت را دارید با خیال راحت می‌توانید با واحد فروش ما در ارتباط باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *