نکات آموزشی

چگونه یک فروشگاه کفش و کتونی راه اندازی کنیم؟

علاقه زیاد به کفش یا کتونی!!! شاید شما هم مانند من علاقه مفرطی به صنعت کفش و یا کتونی داشته باشید و این علاقه به قدری باشد که تصمیم گرفته اید کسب و کار خود را در این حوزه راه اندازی کنید و در حال حاضر به دنبال تمام راهکارهایی هستید که موفقیت شما را در این راه تضمین کنند. من در ادامه این مقاله به تمام آنچه شما برای شروع کارتان برای داشتن یک مغازه جذاب کفش و کتونی فروشی دارید اشاره خواهم کرد. از مواردی که برای شما صدق میکند یادداشت برداری کنید تا آن ها را فراموش نکنید.

نحوه راه اندازی فروشگاه کتونی و کفش

1- سرمایه اولیه ای که کسب و کارتان را راه بیندازید

برای اینکه یک مغازه کفش و کتونی داشته باشید یا باید یک سرمایه اولیه برای آن در نظر بگیرید یا شروع به جذب سرمایه کنید. هزینه هایی که پیش روی شماست عبارت است از خرید یا اجاره مغازه، خرید کفش یا کتونی از بهترین عمده فروشی ها یا تولیدی های کفش و کتونی، طراحی یا دکورسازی، دریافت پروانه کسب، حقوق پرسنل و در نهایت تبلیغات و بازاریابی.
در صورتی که یک سرمایه خوب برای آغاز کار دارید یک قدم بزرگ جلو هستید. در غیر این صورت با مذاکره با افرادی که میتوانند این سرمایه را برای شما فراهم کنند میتوانید این مورد را تیک بزنید. فقط کافی ست اصول مذاکره را بلد باشید و فکر همه چیز را از قبل کرده باشید.

2- انتخاب محلی که در آن بهترین فروش را داشته باشید

در انتخاب لوکیشنی که میخواهید کسب و کار خود را در آنجا شروع کنید فوق العاده دقت کنید. شاید لازم باشد هفته ها در خیابان هایی که انتخاب کردید قدم بزنید و رفتار مردم آن محله را زیر نظر بگیرید. اگر قصد دارید در یک بازار کفش و کتونی مغازه خود را احداث کنید میتوانید با صحبت با کسبه آنجا اطلاعات خوبی به دست بیاورید که همیشه به کارتان بیاید. چند نکته را در نظر داشته باشید
– بازار و خیابان های اصلی یا مکان های پرتردد مانند نزدیک ایستگاه های مترو بهترین محل برای راه اندازی مغازه کفش و کتونی فروشی شماست
– هر چه محصولات شما لوکس تر و گران قیمت تر است به همان تناسب باید در مناطق بالاتری از شهر واقع باشد. مطمئنا این را میدانید که یک محصول با قیمت بالا را در مناطق کم بضاعت نمیتوانید بفروشید.
– حدالمقدور از مغازه هایی که انتهای کوچه یا طبقه های بالا که پله های زیادی دارند و مشتری کمتر در آنجا رفت و آمد میکند صرف نظر کنید.

3- انتخاب نام مغازه یا برند شما

این یکی از مواردی است که میتواند شما را در ذهن ها ماندگار کند. استفاده از اسامی خاص و کوتاه یکی از بهترین گزینه هاست. همچنین پیشنهاد ویژه من به شما استفاده از کلماتی است که مخلوط فارسی و انگلیسی باشد. مثلا کلمه زودفود یکی از نام هایی است که به راحتی در ذهن می ماند و بسیار شکیل است و در طراحی سر در مقایسه میتواند خیلی خلاقانه ظاهر شود. نام برند شما علاوه بر سر در مغازه، روی کارت ویزیت، کیسه های تبلیغاتی، سایت و شبکه های اجتماعی شما و بسیاری مکان های دیگر ممکن است نمایش داده شود. پس علاوه بر این که یک نام خوب برای برند خودتان انتخاب میکنید به این نکته هم توجه داشته باشید که در طراحی لوگو و سایر طراحی ها بتوان خلاقانه عمل کرد و جذابیت کسب و کار کوچکتان که روز به روز بزرگتر میشود دو چندان گردد. نام های تکراری و کپی کردن از برندهای دیگر را کنار بگذارید و برای انتخاب نام مناسب وقت و حوصله به خرج دهید. مطمئنا شما با تفکر و خلاقیت خود یک نامی را انتخاب خواهید کرد که منحصر به فرد و جذاب باشد و به یک برند ماندگار تبدیل شود.

4- انتخاب نوع محصولی که قرار است بفروشید

کفش و کتونی انواع مختلفی دارند. انتخاب یکی از آنها موجب میشود که تمرکز شما روی آن نوع از محصول بیشتر باشد. مثلا بهترین تولید کننده و عمده فروشی یا کارخانه تولید کفش را پیدا کنید و از آن خرید خود را انجام دهید و در انتخاب بهترین تولیدی کفش سردرگم نباشید. یا اطلاعات خود را در آن مدل از محصول هرروز بالاتر ببرید و مشاوره خوبی به مشتریان خود بدهید. انواع کفش یا کتونی میتواند در حوزه زنانه یا مردانه یا بچگانه باشد. از نظر جنس میتوانید نوع چرم یا دیگر انواع را برای کسب و کار خود برگزینید. یک کار جالب تر اینکه میتوانید فقط محصولات یک برند مطرح را به فروش برسانید یا فقط محصولات طبی و با کیفیت را خریداری و به فروش برسانید. یک تصمیم خوب در این زمینه میتواند موفقیت شما را تضمین کند.

5- مجوزات لازم برای شروع کار را دریافت کنید

برای دریافت پروانه کسب و کار با مراجعه به صنف کیف و کفش فروشان شهر خودتان و ارائه درخواست کتبی میتوانید اقدام کنید. مدارک لازم جهت دریافت پروانه کسب و کار از این قبیل است:
– کارت ملی و شناسنامه
– عکس پرسنلی
– گواهی پایان خدمت یا کارت معافیت
– سند یا اجاره نامه مغازه
– گواهی عدم اعتیاد
– گواهی عدم سوء پیشینه
– آخرین مدرک تحصیلی

پس از ارائه مدارک به اتحادیه و بازرسی گروهی از بازرسان از محل کسب و کار شما این پروانه کفش فروشی برای شما صادر و برایتان ارسال میشود.

6- بهترین محصولات را از بهترین تولیدی های کفش و کتونی بخرید

انتخاب بهترین نوع کیفیت محصولات موضوعی است که همیشه باید به آن توجه کنید. با توجه به بودجه ای که دارید و همینطور بودجه ای که برای خرید هر یک مدل کفش یا کتونی در نظر دارید سعی کنید بهترین کیفیت ممکن را انتخاب کنید. مشتریان پس از استفاده از محصولات باکیفیت است که تبدیل به مشتریان وفادار میشوند و هر از چند گاهی مجددا به شما مراجعه میکنند.
شرکت تولیدی کفش و کتونی و دمپایی زیتون یکی از بهترین مرجع هایی است که میتوانید اجناس با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب را از آن تهیه کنید. با یکبار خرید عمده کتونی، دمپایی و صندل زیتون مشتری همیشگی این تولیدکننده برتر خواهید بود.
محصولاتی که مجموعه کفش زیتون عرضه می نماید دارای انواع کاربری های متفاوت می باشند. انواع صندل های مردانه و زنانه علاوه بر این که در بازار داخلی دارای محبوبیت بالایی می باشند، در بازار بین المللی نیز با استقبال بسیار خوبی مواجه گردیده است. کفش های این مجموعه با تنوع بسیار بالایی که دارند توانسته اند رضایت هر نوع سلیقه ای را به خوبی جلب نمایند. در واقع مجموعه تولیدی کفش زیتون با در نظر گرفتن نیاز مشتریان و توجه به سلایق مختلف توانسته است نبض بازار صادرات صندل و کفش را در دست داشته باشد. فقط کافی است با یک بار مراجعه به دفتر فروش یا کارخانه کفش زیتون در قم از مدل های متنوع صندل دمپایی و کفش ما دیدن فرمایید.

کارخانه تولیدی کفش و کتونی زیتون

7- مغازه را به سبکی نو طراحی و چیدمان کنید

معجزه زیبایی و تمیزی را از دست ندهید. از طریق جستجو در اینترنت با انواع سبک های متفاوت در دنیا آشنا شوید و آن را در مغازه خود شبیه سازی کنید. از رنگ های متناسب برای کسب و کار خود استفاده کنید. کمی ساختارشکنی کنید. به این معنا که شبیه تمام مغازه های کفش و کتونی فروشی نباشید. با کمی تغییر میتوانید توجه عده زیادی به مغازه خود جلب کنید. از دوستان خوش سلیقه و یا متخصص خود در زمینه طراحی دکوراسیون کمک بگیرید.

8- روش های بازاریابی و تبلیغات مناسب خودتان را پیدا کنید

برای کسب و کار خود حتما صفحات اجتماعی داشته باشید. با داشتن یک صفحه رایگان و انتشار عکس های محصولاتتان نقش موثری در فروش و معرفی برندتان خواهید داشت. قطعا به روزهای کم کار و کم فروشی در کسب و کارتان برخواهید خورد که اگر باهوش باشید میتوانید به بهترین شکل از این زمان های مرده استفاده کنید. گوشی موبایلتان را بردارید و شروع به عکاسی از محصولاتتان در فضای مغازه کنید. این عکس ها میتواند شما را به فروش قابل توجهی برساند پس ساده از کنار آن رد نشوید. در صورت داشتن پشتکار و فعالیت زیاد در فضای مجازی میتوانید از تبلیغات این فضاها استفاده کنید و فروش خود را چندین برابر نمایید. از طرفی با داشتن وسایلی مانند کارت ویزیت، ساک های دستی و تراکت های تبلیغاتی در صورت که درست زمان سنجی کنید میتوانید مشتری های زیادی کسب کنید.

9- مهارت های فروش کفش و کتونی را یاد بگیرید

هرکاری تخصص خودش را دارد. فروش هم از آن تخصص هایی است که هرکسی از عهده آن برنمی آید. اگر میخواهید فروشنده خوبی باشید حتما آموزش های لازم را از قبل دیده باشید. وقتی مشتری به شما مراجعه میکند باید با دلسوزی در پی حل مشکل او باشید. بیش از اندازه با او صحبت نکنید یا به دنبال او راه نیفتید. بگذارید با خیال راحت انتخابش را بکند. به او احترام بگذارید و با او سلام و خداحافظی کنید. با این کار اگر این بار هم از شما خرید نکند در ذهنش شما را فردی متشخص میداند و در دفعات آینده به شما مراجعه میکند.

مواردی که در بالا به آن اشاره کردم جزء مهم ترین نکاتی است که در ابتدای کار به آن نیاز خواهید داشت. در صورتی که در مرحله خرید محصولاتتان هستید به شما پیشنهاد میکنم از سایت تولیدی کتونی، دمپایی و صندل زیتون و همین طور پیج اینستاگرام زیتون بازدید کنید. این کارخانه که در استان قم واقع است، سال هاست که با تولید کتونی های با کیفیت و قیمت مناسب محصولات خود را به فروش می رساند و یکی از صادرکنندگان نمونه این صنعت به شمار میرود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *