نکات آموزشی

چند نکته ضروری که قبل از خرید کفش و دمپایی بچگانه باید بدانید

دمپایی بچگانه

اولویت زندگی اکثر پدر مادران راحتی و امنیت کودکانشان است از این رو همیشه در تلاشند بهترین و مرغوب ترین اجناس و لباس ها را برایشان تامین کنند ، از جمله لوازمی که از ابتدای راه رفتن برای بچه ها تدارک داده می‌شود کفش و دمپایی است . بیشتر اوقات هم برای خریدن اولین کفش و دمپایی کودکان دچار مشکل و دشواری می شوند در این مقاله هر آنچه برای انتخاب بهترین دمپایی بچگانه نیاز دارید بصورت کامل اما  مختصر و مفید توضیح داده شده .

نحوه رشد و اندازه گیری سایز پای کودکان

 هرکودک با سرعت متناسب با بدن خود رشد می‌کند و به همان نسبت هم پاهایش رشد خواهد کرد بنابراین علم دقیقی برای اندازه گیری رشد پاهای کودکان وجود ندارد. همه کودکان پاهای یکسانی ندارند شکل پاهای کودکان ممکن است پهن ، باریک و خمیده باشد . بنابراین مهم است که هر بار قبل از خرید کفش یا دمپایی پای کودک خود را اندازه بگیرید. در بازه دو تا چهار سالگی پای کودکان بسیار انعطاف پذیر است و هنوز شکل کامل خود را نگرفته و درحال تکامل می باشد، در این بین ماهیچه ها و قوس پا شکل می گیرد و پا باریک و باریک تر می‌شود و بیشتر شبیه پای بزرگسالان می‌شود. کودکان نوپا به دلیل رشد سریعی که دارند نیاز است هر دو تا سه ماه یکبار سایزگیری شوند و اندازه دقیق پاهایشان مشخص شود. در سه سال ابتدایی به طور متوسط حدود 4 بار باید دمپایی یا کفش کودکان تعویض شود و بعد از سه سالگی هر شش ماه یکبار کفش یا دمپایی کودک نیاز به تعویض دارد. شما می‌توانید با کمک چهار فکت زیر به تفکیک نحوه رشد و اندازه گیری دقیق پاهای کودک خود را یاد بگیرید.

1- از زمان تولد تا دو سالگی پا تقریبا 2 سانتی متر رشد می‌کند به این معنا که 2 تا 3 سایز اندازه پای کودک تغییر می‌کند.

2- از 3 تا 5 سالگی پا حدود 1.5 سانتی متر در سال رشد می‌کند یعنی تغییر دو سایز در اندازه کفش کودکان.

3-از 6 تا 11 سالگی پا تقریبا 1 سانتی متر در سال رشد می‌کند و بین 1 تا 2 سایز اندازه پا تغییر می‌کند.

4-در زمان نوجوانی کودکان برای اولین بار در سال به یک اندازه و سایز دائمی می‌رسند که برای دختران در 12 سالگی و برای پسران در 14 سالگی این اتفاق می‌افتد.

چگونه از اندازه بودن دمپایی کودک خود مطمئن شویم؟

برای اینکه متوجه شوید کفش کودک مناسب و اندازه اش است باید به رفتار و حرکاتش توجه کنید. اگر دمپایی یا کفش کودک شما کوچک تر از سایز پاهایش باشد کودک شما انگشتان پای خود را جمع می‌کند و درهنگام راه رفتن پای خود را روی زمین می‌کشد و نمی‌تواند براحتی پاهای خود را روی زمین قرار دهد.

6 دانستنی برای انتخاب راحت تر کفش مناسب کودکان

1-کودکانی که نوپا هستند به دلیل تازگی در شروع راه رفتن باید از دمپایی و کفشی استفاده کنند که احساس راحتی کافی را در آن داشته باشند تا در ابتدای مسیر یادگیری از راه رفتن زده نشوند و شوق و اشتیاق اولیه را از دست ندهند.

2-پوشیدن دمپایی یا کفشی که اندازه نباشد با فشار به انگشتان پا باعث تغییر شکل پا می‌شود. از نکات دیگری که برای چک کردن اندازه بودن پای کودک باید به آن توجه کرد این است که انگشتان پا نباید جلوی کفش یا دمپایی را لمس کنند.

3-در هنگام خرید دمپایی یا کفش حتما کودک را دور فروشگاه راه ببرید تا مطمئن شوید که دمپایی برای راحتی و آسایش او مشکلی ایجاد نمی‌کند. حتما اطمینان حاصل کنید که مدل دمپایی انتخاب شده پاهای کودکان را محکم در جای خود نگه می‌دارد و هنگام راه رفتن پاهای آنها به سمت جلوی کفش حرکت نمی‌کند. در صورت ناراحت بودن کفش یا دمپایی کودکان باعث می شود روی پاهای خود ناپایدار شوند و ممکن است منجر به زمین خوردن و مانع پیشرفت آنها شود.

4-دمپایی های مخصوص کودکان باید پاهایشان را گرم و محکم نگه دارد و از کثیف شدن و پیچ خوردن پاهایشان محافظت کند و و در زمان بازی ثبات خود را از دست ندهد.

5-به دلیل تحرک زیاد بچه ها استفاده از دمپایی هایی که بند یا سگکی برای محکم کردن دمپایی داشته باشند مناسب تر است.

6- اگردمپایی را برای بازی کردن و زمان هایی که کودک خارج از خانه و در محیط بیرون وقت می‌گذراند می‌خواهید حتما از لیز نبودن زیره آن اطمینان حاصل کنید و دقت داشته باشید که زیره دمپایی دارای عاج باشد تا از افتادن و آسیب رسیدن به کودک خود پیشگیری کنید.

آیا می‌دانستید که از هر 10 کودک 9 نفر دمپایی کوچک تر از پاهایشان می‌پوشند؟

اکثر پدر مادرها در اندازه گیری پای کودکان خود مشکل دارند و شک و تردید بسیاری در هنگام خرید به دلیل ندانستن سایز دقیق پاهای بچه‌هایشان دارند به همین علت چگونگی اندازه گیری و دقت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما پدر و مادران عزیز می‌توانید برای اندازه گیری دقیق و بدون دردسر پای کودک خود از ترسیم آن روی کاغذ استفاده کنید، برای این کار به یک تکه مقوا یا کاغذ و یک مداد و یک قیچی نیاز دارید .کودک شما باید با هر دو پا روی کاغذ بایستد حال هر دو پا را روی کاغذ رسم کنید. طولانی ترین نقطه جلویی پا که معمولا شست پا محسوب می‌شود را تعیین کنید و به آن 15 میلی متر اضافه کنید. سپس طرح بدست آمده را ببرید . برای اینکه بدانید کفشی که می‌خواهید بخرید اندازه است یا خیر الگو را درون کفش قرار دهید . اگر کاغذ بدون چروک شدن جا شود به این معناست که اندازه کفش کاملا مناسب کودک شماست و اگر کاغذ به اطراف حرکت می‌کند یا لیز می‌خورد مشخص است که کفش بزرگتر از سایز موردنظر می‌باشد. برای انتخاب مناسب ترین دمپایی برای کودکانتان باید از برندی استفاده کنید که تمام استانداردهای جهانی و نکات علمی و پزشکی را درکنار هم رعایت کرده باشد .تولیدی زیتون با استفاده از قالب های استاندارد جهانی انواع دمپایی‌های مورد نیاز شما را با بهترین کیفیت وارد بازار دمپایی عمده ایران کرده است تا خانواده های ایرانی بتوانند از انتخاب خود مطمئن باشند.

این روزها به دلیل محدودیت های اقتصادی کشور استفاده از جنس های خارجی و با کیفیت مدنظر فروشندگان و خریداران دشوار شده است از همین رو فروشگاه زیتون دست به تولید با کیفیت ترین و مرغوب ترین دمپایی های داخلی زده است تا فروشندگان محترم برای وارد کردن و تامین اقلام مورد رضایت مشتریان دچار مشکل نشوند. اگر قصد خرید عمده دمپایی بچگانه و یا خرید عمده دمپایی در مدل های دیگر را دارید می‌توانید با تولیدی زیتون از طریق راه های ارتباطی مثل واتساپ یا اینستاگرام در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *