نکات آموزشی

آشنایی با روش ها و نحوه اندازه گیری سایز پا

یکی از اساسی ترین و با اهمیت ترین پوشش که ممکن است به صورت روزانه از آن استفاده کنیم، کفش است. بسیاری از ما ساعات کاری خود را بیرون از منزل سپری می کنیم. در نتیجه کفشی که ساعت زیادی قلب دوم ما در آن قرار می گیرد، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. همچنین با توجه به تغییرات روش خرید در افراد بسیاری از خریدها در فضای اینترنت انجام میشود و خرید دمپایی و کفش برای افراد چالش‌هایی به همراه دارد در این مقاله شما را با نحوه اندازه گیری سایز پا آشنا میکنیم تا بتوانید انتخابی درست برای محصول مورد نظر خود داشته باشید .

نحوه اندازه گیری سایز پا بر اساس قد

در انتخاب کفش بسیار تاثیر گذار است. شما باید همیشه کفش مناسب پای خود را تهیه کنید. در غیر اینصورت ممکن است سلامت شما به خطر بیفتد. همانطور که گفته شد، پا، قلب دوم بدن به شمار می رود. به همین علت، لازم است که تمام تلاش خود را جهت راحتی هر چه بیشتر این عضو بدن، انجام دهید. در این مقاله سعی شده است شما را هر چه بیشتر با روش ها و نحوه اندازه گیری سایز پا آشنا کنیم تا بتوانید کفش مناسب خود را با آسودگی خیال بیشتری، تهیه نمایید.

کفش و نحوه اندازه گیری سایز پا

چگونه سایز کفش خود را بفهمیم؟

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است قصد خرید کفشی را داشته باشید اما ندانید به فروشنده در مورد سایز کفش درخواستی چه بگویید؟ تا به حال از خود پرسیده اید که باید چگونه سایز کفش خود را بفهمیم؟ اگر به سایز کفش هایی که می پوشید دقت کرده باشید، این نکته را خواهید فهمید که سایز کفش های فعلی شما ممکن است با یکدیگر تفاوت داشته باشند. اگر کنجکاو شده اید این مسئله چرا رخ داده است، مطالعه ی ادامه ی این مطلب می تواند در درک بهتر این موضوع به شما کمک کند.

چیزی که باید در مورد نحوه اندازه گیری سایز پای خود و سایز کفش ها بدانید، در درجه ی اول تفاوت سایز جزئی در برخی از برند ها می باشد. معمولا هر برندی که نسبت به تولید کفش اقدام کرده است، جدولی نیز مخصوص به سایزبندی کفش های خود برای بانوان و آقایان ارائه می دهد. در این جدول عنوان شده است که هر سایز کفش، مناسب چه سایزی از پا می باشد.

نکته ی دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که سایزبندی کفش های اسپورت، با سایزبندی کفش های دیگر متفاوت است. به طور کلی، کفش های معمولی یا همان کلاسیک، یک سایز کوچکتر از کفش های ورزشی و اسپورت هستند. در هنگام خرید کفش، حتما به این نکته توجه داشته باشد. اگر کفش معمولی شما سایز 42 است، باید کفش ورزشی سایز 43 را انتخاب کنید و بالعکس.

 

چگونه سایز پا را اندازه بگیریم؟

این که ظاهر یک کفش چه ملاک هایی باید داشته باشد تا مورد پسند شما باشد، موضوعی است که کاملا به خود شما بستگی دارد. اما هنگام خرید کفش، بهتر است به جز ظاهر به موارد دیگری نیز توجه کنید. اولین نکته و مهم ترین نکته، اندازه ی کفش است. کفش انتخابی شما باید کاملا اندازه ی پای شما باشد. اگر کفش شما بزرگ یا کوچک باشد، میتواند دردسر های زیادی را برای شما ایجاد کند. شما مجبور می شوید مجددا نسبت به خرید کفش اقدام کنید. همچنین ممکن است به سلامت پا و کمر خود ضربه زده باشید. پس بهتر است قبل از هر کاری به پرسش “چگونه سایز پا را اندازه بگیریم؟” پاسخ دهیم.

نحوه اندازه گیری سایز پا  راحت تر از چیزی است که تصور می کنید. برای اندازه گیری سایز پای خود مسیرهای گوناگونی را پیش روی خود دارید. بهترین روش های اندازه گیری سایز پا را در ادامه به شما خواهیم گفت.

انتخاب کفش مناسب

 

روش اول: در این روش شما باید طول پای خود را اندازه بگیرید. هنگامی که طول پای خود را اندازه گیری کردید، برای رسیدن به سایز کفش مناسب، نیازمند انجام کمی محاسبات هستید. شما باید طول پای خود را با عدد دو جمع کنید. سپس عدد حاصل شده را در عدد 3 ضرب کنید. مجددا عدد به دست آمده را بر عدد 2 تقسیم کنید. سایز کفش شما آماده است.

اینطور نیست که این روش عاری از خطا و اشتباه باشد. اما تا حد زیادی می تواند در خرید کفش به شما کمک کند. اگر جواب نهایی شما عدد ممیز دار بود، باید آن را به سمت عدد بالایی گرد کنید. مثلا اگر سایز نهایی 39 و نیم بود، شما باید کفش سایز 40 را تهیه کنید.

روش دوم: نحوه اندازه گیری سایز پا در این روش کمی متفاوت تر و آسان تر از روش قبلی است. در قدم اول، شما باید پای خود را روی تکه کاغذی قرار دهید. سطح زیرین کاغذ باید صاف و محکم باشد. شما میتوانید برای بهتر شدن اندازه گیری، جورابی که قصد پوشیدن آن را در کفش دارید نیز به پا داشته باشید. سپس با کمک مداد یا خودکار، طرحی کلی از پای خود رسم کنید. سپس باید با کمک خط کش طول پای خود روی کاغذ را اندازه بگیرید. شما با کمک این عدد و جدول های زیر، می توانید به سایز پای خود برسید. این روش نیز ممکن است با کمی خطا همراه باشد. برای جلوگیری از این مسئله می توانید سایز به دست آمده را با سایز کفش فعلی خود مقایسه کنید.

انتخاب سایز کفش مردانه

انتخاب سایز کفش زنانه

جلوگیری از تاول زدن پا در کفش

تا اینجا با نحوه اندازه گیری سایز پای خود آشنا شدید. گاهی ممکن است کفش مناسبی بخرید اما پس از مدتی تاول ها به سراغتان بیایند. تاول ها معمولا از مایع میان بافتی (پلاسما) پر شده اند و بافت نرمی دارند و در برخی موارد دردناک و آزار دهنده هستند و می توانند راه رفتن شما را نیز با مشکل مواجه کنند. به همین جهت نیاز است تا با این مسئله بیشتر آشنا شوید تا بتوانید از رخ دادن چنین مشکلی پیش گیری کنید.

تاول ها به صورت کلی به دلیل اصطکاک کفش و پا ایجاد می شوند. رطوبت نیز عامل دیگری است که میتواند باعث به وجود آمدن تاول ها بشود. برای جلوگیری از تاول زدن پا در کفش، بهتر است قبل از پوشیدن کفش، از خشک بودن پای خود اطمینان حاصل کنید. همچنین ممکن است زمان تعویض کردن کفش شما فرا رسیده باشد. کفش ها نیز به مرور زمان دچار فرسودگی شده و کیفیت اولیه ی خود را از دست می دهند. این مسئله می تواند باعث ایجاد تاول های مکرر روی پوست پای شما شود.

تاول پا

استفاده از دئودورانت مخصوص پا قبل از پوشیدن کفش به شما توصیه می شود. پاها در فصول گرم سال مثل تابستان بیشتر در معرض رطوبت قرار میگیرند و سریع تاول می زنند. شما میتوانید با استفاده از ژل های دئودورانت این مسئله را حل کنید. همچنین میتوانید از روغن های طبیعی برای رفع تاول ها استفاده کنید. روغن نارگیل و درخت چای کمک کننده خواهند بود.

حرف آخر

همچنین اگر قصد خرید عمده دمپایی ، کتونی و صندل را دارید میتوانید این محصولات را با بالاترین کیفیت و مناسب قیمت از تولیدی کفش زیتون خریداری کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *